HAREZMİ EĞİTİM MODELİ 17.HAFTA


HAREZMİ EĞİTİM MODELİ 17.HAFTA
Harezmi 17. Hafta 28 Mart
️ Isınma oyunumuz olarak dağ, göl, köprü , su damlaları kelimelerine hareket belirledik. Çocuklar ikişerli gruba ayrıldılar ve söylenen kelimede hareketi gösterdiler. Eğlenceli ve hareketli ısınma oyunumuz sürecinden sonra sınıfa geçtik
️Sınıfta ( önceden hazırlanan) acil durum şeridi çekilmiş, sandalyeler dağılmış, ayak izleri ve kovalar bulduk. Bu durum bizi heyecanlandırdı.
Süreçte tamamen çocukların aktif olduğu ve yaşadıkları deneyimlerin, sohbetlerin ve çok fazla türetilen fikirlerin ışığında ulaştığımız sonuçlar şu şekilde ;
Ayak izleri dinazorlara ait :) Dinazorlar kovalarda ki suları içmiş. Sular dinazorlardan beri dünyamızda varmış. Bize kirli bırakmamışlar. Bitkiler, hayvanlar kirletmemiş suyu. Düşünen tek varlık insan (MIŞ) suyu kirleten de insan olduğunu anladık. İnsanları bilinçlendirmek gerekirmiş. Onlarda öğrenmeliler suyun bizden sonrakilere temiz bırakmak gerektiğini. Gökyüzünden yağan yağmurlar Dinazorlardan beri varmış. Dinazorların içtiği sudan bizlerde içmişiz.
Kovamızı çeşme yardımı olmadan nasıl doldurabiliriz?
Yağmur hasadı ne demek?
️ Bir kova hiç bu kadar değerli olmamıştı♥️ Çocuklar ; “insanlar bunu çöp kovası zannedebilir. İçine çöp atmalarına nasıl engel olabiliriz ? “
Çözümler , resimler ve kova yağmur damlalarını toplayacak bir hazineye , sürdürülebilir toplum adına atılmış büyük adımımıza aracı oldu.
️Kabımızı güvenilir alana yerleştirdik. Şimdi sıra suyun birikmesi :)
( Gerçekleştirdiğimiz etkinliğin sonunda süreci başından sona bizlerin tasarladığını,Öğrenmeleri ve keşfetmeleri için planan ortama öğretmen elinin dokunduğu , izleri bizlerin yaptığı öğrencilere açıklandı )



