HAREZMİ EĞİTİMİ MODELİ 22.HAFTA ÇALIŞMALARI


HAREZMİ EĞİTİMİ MODELİ 22.HAFTA ÇALIŞMALARI
Harezmi 22. Hafta 9 Mayıs
️Isınma oyunu olarak Tavşan kaç Tazı tut oyununu oynadık. İkişerli olarak kol kola girdiler . Kaçan öğrenci kimin koluna girdiyse diğeri ebeden kaçmaya devam etti:) Hareketli ve dikkat oyunu olarak oldukça eğlenceli zaman geçirdik
️Sohbet çemberimizi oluşturduk. Yapılandırılmış problem sorumuzu sorduk.
Dünyamızda suları nasıl çoğaltabiliriz ?
Tasarruf yaparak
Gölleri akarsuları denizleri temiz tutarak
Su arıtmaya önem vererek
Yağmur hasadı yaparak
Ağaç ekerek
Ortaklaşa cevapları verdiler :) Güzel bir yolun sonuna gelirken oluşan farkındalığı gözlemlemek şahane
Son olarak en çok ülkemizde hangi bölgeye yağmur yağar ? Sorusuyla haritamızdan keşif yapmaya çıktık.
Karadeniz bölgesiyle çok ağaç çok yağmur ️ literatürde tanımlamış olduk
️Deneyimizi gerçekleştirmek için bahçeye çıktık. Ağaç mı sıcak, toprak mı ?
Dokunarak karar verdik. Ağaçların havaya salgıladığı gazı göremesekte sıcaklık farkını hissettiklerinde kendi tenlerinede dokunup karşılaştırma yaptılar. Bu deney bir ağacın farkına varan çocuklar adına çok kıymetli
️ Bir bardak suyu dar ve geniş kaba koyduk. Aynı miktarlarda ki suların eşitliğini tartıştık:) kafaları karıştırdık. Doğru yolu gene kendileri deneyerek buldular. Suyun girdiği kabın şeklini aldığını anladılar. Zafer Alp çözüm aradığı problemlerini sordu ️ sorularını bizimle paylaşması projemizdeki yaklaşımımızın ,onların özgür ifade becerilerini desteklediğini kanıtlamış oldu.
️Dünyamızda ağaçları çoğaltmanın yoluna bir katkıda bulunmak için tohum topu yaptık. Paket toprak ve atık kağıtları kullandık. Duyusal etkinliğide işin içine katınca yoğun ve güzel bir süreci hep beraber tamamladık.



